Sveriges Konsumenter logo
  • Vad vi gör
    • 46 politiska lösningar
    • Ståndpunkter & rapporter
    • Energi
    • Digital säkerhet
      • Insert coin – en granskning av gamingindustrin
      • Adtech
      • Rapport Tinder
      • Konsumentrörelsens krav på Sakernas internet
      • Insurtech - Dina persondata och dina försäkringar
      • Fulspel och köpuppmaningar i appar för barn
      • Hur långt kan ett avtal bli innan det anses oskäligt?
      • Politiska lösningar
      • Integritet på nätet
      • AI som konsumenten kan lita på
      • Övervakningsbaserad reklam
    • Hållbar ekonomi
    • Hållbar konsumtion
    • Kemikalier
    • Livsmedel
    • Utbildningsmaterial
    • Konsumentpriset Blåslampan
    • Verksamhetsberättelser
  • Vad du kan göra
  • Våra projekt
  • Nyheter & press
  • Blogg
  • Om oss
In English Medlemsorganisationer Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Digital säkerhet och integritet

Vår vardag som konsument blir allt mer digitaliserad. Det finns många fördelar med det, men det ställer också frågor om integritet och tillgänglighet på sin spets. Vi jobbar för att du ska ha ett högt konsumentskydd i digitala miljöer, att du ska veta vad du går med på i olika avtal och att din integritet ska respekteras.

Våra krav på Sakernas internet

Snart kommer en stor del av sakerna vi omger oss av vara upp- och ihopkopplade. Fördelarna är många men hoten likaså.

Kostsamt fulspel i appar för barn

Innehållet i många gratisappar för barn strider mot marknads-föringslagen och god affärssed.

AI som konsumenten kan lita på

Samhällsvinsterna med artificiell intelligens, AI, är potentiellt enorma. Men med de tekniska framstegen följer också utmaningar. 

Din data och försäkringar

Insurtech ger försäkringar baserade på precisa data om dig. Hur påverkar det spridning av risk och diskriminering?

Våra lösningar

Alla konsumenter ska ha god tillgång till bra digitala tjänster, där de vet vad de gått med på och där integriteten respekteras. Så når vi dit!

Läs våra guider

Appar som kräver att få veta allt om dig. En djungel av inställningar. Det är inte lätt att vara medveten konsument. Ta hjälp av våra guider.

Kontakt

Tipsa oss
Vi som arbetar här
Till presskontakter

Fler kontaktuppgifter

 

Facebook Twitter

Besöksadress

Hammarbybacken 27, Stockholm
T-bana: Gullmarsplan

Tel 08-674 43 00
Epost: Klicka här

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Postadress

Sveriges Konsumenter
Kabyssgatan 4D
120 30 Stockholm 

Om webbplatsens cookies
Integritetspolicy
Anpassa webbplatsen

För att kunna utveckla vår hemsida och vårt arbete använder vi oss av cookies, som vi låter samla viss information om dig. Läs mer här:

Om cookies