Du kan få hjälp av Sveriges Konsumenters konsumentvägledare:

  • Om du bor i Enskede-Årsta-Vantör eller Upplands-Bro kommun.
  • Om du är medlem i PRO, SPF Seniorerna, SKPF eller Reumatikerförbundet.
  • Om du är privatperson och bor i något av områdena ovan och har handlat av en näringsidkare. (Agerar du som ombud för någon annan person är det den personens adress som gäller.)
  • Om du är näringsidkare inom något av områdena ovan och har en tvist med en konsument.

Läs om våra öppettider och hur du kan kontakta oss här.

Obs, missa inte det här:

  • Du måste ange din adress.
  • För att få svar på din fråga måste du ange var du eller den du agerar ombud för bor.
  • Om mejlat men inte redan tydligt angett din adress, skicka om din fråga kompletterad med adress.
  • Om du är medlem i PRO så lämna gärna telefonnummer samt medlemsnummer.

Om du bor någon annanstans

Bor du inte i någon av de stadsdelar som anges ovan så vänd dig till din stadsdel eller kommun där du bor, läs mer på Konsumentverkets webbsida. (Öppnas i nytt fönster.)

Vid köp i annat land

Om du handlat i eller från företag i ett annat EU-land, Norge, Island eller Storbritannien kan du kontakta Konsument Europa, som är en del av Konsumentverket.

Frågor om försäkring, bank, telefoni och energi

Oavsett var du bor kan du vända dig till någon av de tre specialrådgivningsbyråer som finns:

Avtal mellan två näringsidkare

Vi har ingen rådgivning som gäller avtal mellan två näringsidkare eller föreningar som har avtal med en näringsidkare.

Har du fått en bluffaktura? Läs mer på Svensk Handels varningslista.

For information in English, click here.