Att vara ung och konsument kan vara jobbigt.
Många unga har svårt att betala sina skulder.

Företag gör mycket reklam.
Det kan vara svårt att veta vilka produkter man
behöver eller inte behöver.
Vissa produkter kan vara skadliga
för människan och miljön. 

Sveriges Konsumenter vill hjälpa unga
att bli kunniga konsumenter. 
Till exempel handlar det om att veta
vilka rättigheter unga har när de handlar.
Eller hur unga kan undvika att
bli lurade på internet. 

Därför startar Sveriges Konsumenter ett
nytt ungdomsprogram. 
I ungdomsprogrammet får du lära dig om
dina rättigheter som konsument.
Du får också lära dig att påverka
politiker. 

Vill du vara med i vårt ungdomsprogram?

Skicka in en ansökan!

Klicka här för att komma till ansökningssidan.

 

Vill du veta mer om ungdomsprogrammet? 

Kontakta vår projektledare Effat Fanari
Klicka här för att skicka ett mejl till henne.

Sveriges Konsumenter får pengar av Allmänna arvsfonden för att
arbeta med ungdomsprogrammet.