Vi ger rådgivning till:
Konsumenter bosatta i Enskede–Årsta–Vantör (i Stockholm)
Telefon: 08-508 20 398, e-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Telefontid helgfria måndagar, onsdagar och fredagar kl. 9-11 och 13-15
Konsumenter bosatta i Upplands-Bro
Telefon: 08-581 693 23, e-post: konsumentvagledning@upplands-bro.se
Telefontid helgfria onsdagar kl. 9-11 och 13-15
OBS! Vi ger bara rådgivning till konsumenter som bor i ovanstående kommuner/stadsdelar. Övriga hänvisar vi till den stadsdel eller kommun där du bor. Du kan också kontakta Konsumentverkets centrala rådgivning.
Medlemmar i PRO, SKPF, SPF Seniorerna och Reumatikerförbundet
Medlemmar i PRO, SKPF, SPF Seniorerna och Reumatikerförbundet är också välkomna att kontakta Konsumentcentrum för rådgivning inom ramarna för projektet "Konsumenträtt för alla!" fram till den 19 december 2025, då projektet avslutas.
Telefon: 08-674 43 74, e-post: radgivning@konsumentcentrum.se.
Telefontid helgfria onsdagar och fredagar 9–11 samt 13–15
Obs! Den 3/12 är rådgivningen stängd.
Du måste vara beredd att uppge ditt medlemsnummer när du kontaktar Konsumentcentrum.
Om din fråga är akut och utanför våra telefontider så kanske din hemkommun erbjuder konsumentvägledning. Det kan du ta reda på här via Konsumentverkets webbplats.