Sveriges Konsumenter logo
  • Vad vi gör
  • Vad du kan göra
    • Bli en smartare konsument
    • Konsumera hållbart
    • Gör din röst hörd i vår konsumentpanel!
    • Tipsa oss
  • Våra projekt
  • Nyheter & press
  • Blogg
  • Om oss
  • Stöd vårt arbete
In English Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Hem
Vad du kan göra
Gör din röst hörd i vår konsumentpanel!
Konsumentpanel oktober 2024

Konsumentpanel oktober 2024

Tack för att du vill hjälpa oss svara på frågor!

Om medlemskap i Sveriges Konsumenter
I dag kan bara organisationer bli medlemmar i Sveriges Konsumenter. Skulle det vara intressant för dig att bli medlem om det blev möjligt även för individer? *
Vad skulle locka dig att bli medlem? * Du kan välja flera alternativ
Om du skulle vilja bli medlem – vad skulle du kunna tänka dig att betala för ett renodlat stödmedlemskap? *
Om identifiering hos telekomoperatörer
Har du det senaste året upplevt svårigheter att identifiera dig vid kontakt med en telekomoperatörs kundtjänst? *
Hur trygg känner du dig med att ingå ett avtal med en uppringande försäljare om...
... säljaren börjar samtalet med att presentera sitt namn och namnet på företaget säljaren ringer från? * 1=minst trygg 5=mest trygg
... det fanns en skyldighet för säljare att identifiera sig via ett etablerat verktyg? * 1=minst trygg 5=mest trygg
Vad kan du om rea-reglerna?
Vad krävs för att det ska få kallas för rea? * Du kan välja flera alternativ.
När får det inte kallas rea? *
Får butiken ta bort rätten till öppet köp bara för att det är rea? *
Vad kan du om reklamationsrätt?
Vad innebär det att reklamera? * Du kan välja flera alternativ.
När har du rätt att reklamera en produkt? * Du kan välja flera alternativ
Hur länge kan du reklamera en vara? *
Har du hört begreppet 'omvänd bevisbörda'? *
Vad betyder omvänd bevisbörda? *
Hur länge gäller omvänd bevisbörda? *
Matpriserna ökar snabbare igen – hur påverkas du?
Har dina inköpsvanor ändrats de senaste två åren? *
På vilket sätt har dina vanor förändrats? *
Påverkar priserna hur ofta du kan äta? *
Får vi kontakta dig? *

Jag samtycker till att de personuppgifter jag skickar in via formuläret används för ändamålet. Uppgifterna lagras av Sveriges Konsumenter i max två år. Samtycket kan när som helst dras tillbaka genom att mejla info@sverigeskonsumenter.se. Läs mer i vår integritetspolicy.

Jag ger mitt samtycke till ovan *

Dela den här artikeln

Kontakt

Tipsa oss
Vi som arbetar här
Till presskontakter

Fler kontaktuppgifter

 

Facebook Instagram X (Twitter) LinkedIn

Besöksadress

Hammarbybacken 27, Stockholm
T-bana: Gullmarsplan

Tel 08-674 43 00
Epost: Klicka här

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Postadress

Sveriges Konsumenter
Kabyssgatan 4D
120 30 Stockholm 

Nej, vi har inga cookies!
Integritetspolicy
Anpassa webbplatsen